את ממש ממש בסדר

נלי והדר, תומכות לידה מקהילת תקוע, שותפות להקמת מיזם 'את בסדר' - קבוצה בפייסבוק ו40 קבוצות בווטסאפ בכל הארץ, של תמיכה שיתוף וחיבור בין נשים לאחר לידה

המיזם "את בסדר" נולד מקריאה של אישה יקרה, מטפלת בשם שני נצר, שקראה באחת מקבוצות הפייסבוק לנשים, להתאסף ולחשוב על דרך לתת מענה לנשים אחרי לידה.

הקריאה שלה היא שזרעה בנו את הרעיון ליצור פלטפורמת תמיכה לנשים לאחר לידה. לקריאה נענינו חבורה של נשים. התכנסנו כחמש-עשרה נשים, רובנו זרות אחת לשנייה, מעולמות ורקעים מגוונים, ובשלבים שונים בחיים בליל מוצאי שבת חורפית.

המשותף לנו התגלה מהר מאוד, ובתוך כמה שעות כבר הרגשנו שחלקנו חזון וקריאה משותפת – הצורך בשבטיות נשית מחברת ותומכת סביב החוויה העוצמתית והמטלטלת של לידה ואימהות, ובייחוד יצירת מערך תמיכה בנשים לאחר לידה.

מתוך הפגישה נולדו שתי יוזמות עיקריות להן קראנו "את בסדר": האחת, קבוצת פייסבוק סגורה המיועדת לנשים תומכות ונתמכות, מרחב וירטואלי שמאפשר לגעת בלב, לחבק ולשתף, לבכות, לפרוק, להתייעץ ולהרגיש בקול רם, ולגלות שהחוויות הקיצוניות, המטלטלות והעוצמתיות שנשים עוברות לאחר לידה הן משותפות ונורמליות.

השנייה היא פלטפורמה של קבוצות ווטסאפ מקומיות, שנועדו לתת מענה ישיר, פיזי וקרוב יותר ולפתח שיח ומפגש בין אימהות באזורים גיאוגרפיים משותפים. כיום ישנן כארבעים קבוצות ברחבי הארץ שאותן מרכזת תאיר חריף שותפתנו למסע.

מה שהניע אותנו להקים את המיזמים האלה, הן קודם כל החוויות האישיות שלנו והצורך שלנו בקבוצת תמיכה כיולדות ואימהות וגם מתוך עבודתנו כדולות-תומכות לידה, אנו מזהות ומרגישות את החשיבות ואת הצורך העמוק הזה אצל נשים רבות.

כשהקמנו את קבוצת 'את בסדר' בפייסבוק לא ידענו מה היא תוליד, אך מהר מאוד היא קיבלה תהודה רחבה ומיום ליום רבו הבקשות להצטרפות. תוך כחודשיים הגענו לאלף שותפות, וכיום ישנן כמעט אלפיים נשים בקבוצה.

התרגשנו והתפעלנו לגלות באיזו מהירות הקבוצה הפכה למרחב שיתוף וחיבור בין נשים. האחווה הנשית התגלתה בעוצמתה ובטוב שאנו חולקות בחכמה ובאהבה.

בקבוצת 'את בסדר' בפייסבוק, חברות נשים מכל הגילאים ומכל גווני האוכלוסייה – גם נשים לאחר לידה וגם מי שפשוט נמצאת כדי לתמוך ולאהוב. מה שמחבר בינינו הן התחושות והחוויות המשותפות שמהדהדות בתוכנו ומוכרות לכל אם, תחושות וחוויות שלרוב אינן מדוברות ומודחקות מפאת בושה ואשמה – הסתרה שמייצרת עוד פחד ועוד קושי ומצוקה.

אנחנו שומרות על מרחב אינטימי ובטוח שבו כל קריאה ושיתוף הם לגיטימיים, ושואפות שכל אישה תרגיש מחובקת ונתמכת. כמנהלות אנו משתדלות לשים לב ולהבחין אם ישנה זעקה או צורך אקוטיים יותר, ובמקרה הצורך מחברות עם גורמים מטפלים.

אנו שמחות שנפלה בחלקנו הזכות וההזדמנות להיות שותפות בהקמת "את בסדר".
יש בנו אהבה גדולה לנשים באשר הן ותפילה לחדש ימינו כקדם – להרחיב את מעגל התמיכה הנשית השבטית המקרבת.

אנחנו מזמינות את כל מי שמרגישה קריאה בליבה להצטרף ולהתחבר אל השבט הנשי שלנו. תזכרי שאת לא לבד. את נראית. את נורמלית. את אהובה. ואת (ממש ממש) בסדר.

באהבה נלי, הדר וכל מייסדות 'את בסדר'

כלי נגישות