ברכת יו"ר השלטון המקומי

חיים ביבס, ראש עיריית מודיעין–מכבים–רעות ויו"ר מרכז השלטון המקומי:

מיום הקמתה, רשת “מיתרים” שמה לה למטרה להיות הכתובת להקמת מוסדות חינוך הדוגלים בחיי קהילה משותפים ובחינוך משלב. במסגרת פעילות זו מלווה הרשת את בתי הספר המשלבים בארץ בהם לומדים יחד תלמידים דתיים, חילונים ומסורתיים. במסגרת זו נהנים בתי הספר מליווי פדגוגי מקצועי של המורים והמנהלים, ומסייעים להם בכתיבת תכניות לימוד המותאמות לחינוך המשלב, מסייעים בהקמת גנים ובתי ספר משלבים נוספים ברחבי הארץ ומלווים קהילות משלבות שבהן חיים בצוותא משפחות מאורחות חיים יהודיים שונים.

מודיעין מכבים רעות, שבראשה אני עומד, היא עיר פלורליסטית אשר מהווה בית בו חילונים, מסורתיים, דתיים וחרדים חיים ביחד באחווה. אנו מאמינים כי לכל אדם יש את הזכות לחיות את חייו כראות עיניו וזאת מתוך מדיניות של קבלה והכלה של כלל האוכלוסיות המתגוררות בה ומתן סיוע וקידום צרכים של האוכלוסיות שונות, ללא קשר לזהותן. לכן, אין זה מפתיע כי מודיעין מכבים רעות היתה מהערים הראשונות ממנה יצאה, באמצעות חברי קהילת יח”ד, בשורת “שבט אחים יחד”, קהילה ובמרכזה בית ספר הדוגלת באורח חיים המשלב בין ההשקפות והגישות חינוכיות-חברתיות ומאפשר פעילות חינוכית, שמטרתה להעניק חינוך יהודי מגוון, מקורי, מעמיק ויצירתי המקנה ידע, דרכי חשיבה והתמודדות עם המקורות היהודיים, משולב באקלים בית ספרי ערכי, מתוך הכרה בחשיבות המורשת והתרבות היהודית.

קהילת יח”ד הוקמה בשנת 2000 ומאז שמשה מגדלור ערכי וחברתי המעודד חתירה לשילוב בין אוכלוסיות התלמידים לגווניהן תוך קיום שיח מכבד, מוקיר ומאפשר, ותוך פיתוח מסגרות הנותנות מענה למגוון צרכי התלמידים. בתי הספר של יח”ד הטמיעו באורחותיהם את נושא עידוד התלמידים לקחת אחריות, במטרה לטפח בוגר אחראי המוביל את רעיון השילוב בחברה הישראלית. על קיומן של תכניות בחירה המאפשרות לכל תלמיד להביע את קולו הייחודי ולקיים את מסורתו בכבוד.

אחד הערכים המרכזיים אותו מובילים בתי הספר הוא הדאגה לילדים עם צרכים מיוחדים. בהובלת העירייה ובשיתוף פעולה מלא עם קהילת יח”ד הקמנו, בליבו של הקמפוס החינוכי, את בית הספר לחינוך מיוחד “גוונים”, אשר מהווה חלק בלתי נפרד מחיי הקהילה. אורח חיים זה מהווה סמל ומופת לכלל מערכת החינוך בישראל ולא בכדי מגיעים לכאן נציגי חינוך מהארץ ומהעולם על מנת ללמוד כיצד ניתן לשלב את התלמידים הלכה למעשה במעגלי החברה מתוך הכרה כי כל תלמיד יכול להגיע להישגים מרשימים למרות הקשיים, על ידי הענקת טיפול ייחודי ופרטני לכל תלמיד בהיבט הלימודי ובהיבט הרגשי במגוון מסגרות אשר מביאות לידי ביטוי את כישרונות התלמידים.

אני רוצה לנצל את מעמד זה ולהודות לרשת “מיתרים” על הסיוע ההדוק למוסדות החינוך מרמת הגולן ועד ירוחם. אני סמוך ובטוח ששיתופי הפעולה בין מיתרים לכל ערי ישראל יוסיף להיות פורה ומפרה ויאפשר למגוון רחב של אוכלוסיות על יהודיות-ישראליות ללמוד באקלים חינוכי מיטבי, המאפשר לכל אחד ואחת לעצב את זהותם ולתרום את חלקם בבניית עולם ערכי וטוב יותר.

כלי נגישות