קיימות כדרך חיים בקיבוץ כרמים

אלה שמחון הצטרפה לקיבוץ כרמים, קיבוץ מתחדש שבחר בקיימות כערך קהילתי מרכזי, לפני כשנתיים ומהר מאוד היא מצאה את עצמה יו"ר ועדת סביבה. בגלל האופי האקולוגי של הקיבוץ, הוועדה מוציאה לפועל פרויקטים סביבתיים רבים ביוזמת ובשיתוף הקהילה. אלה בחרה לשתף אותנו בכמה דוגמאות מהשנה האחרונה

'רק שנייה' – חנות יד שנייה'

מכולה ישנה, שחברי הקהילה שיפצו ומילאו במיטב הבגדים, הספרים, הצעצועים והאקססוריז של חברי הקיבוץ, הפכה לחנות יד שנייה שנקראית 'רק שנייה'. חברי הקהילה מפעילים את החנות בהתנדבות מלאה. העלות הסמלית של המוצרים משמשות להוצאות ותחזוקה. מוזמנים לקפוץ ולהתחדש!

'מחס"ך – המחסן שחוסך לך'

בכרמים התקבלה החלטה להוריד את השימוש בחד פעמי במרחב הציבורי. בשלב ראשון, הוחלט שכל משפחה תקבל סט כלים רב פעמי וכל משפחה חדשה שמצטרפת לקיבוץ, תקבל גם היא, סט כלים שישמש אותה באירועים הקהילתיים.

בשלב שני הוקם המחס"ך שמחליף את הצורך בכלים אישיים באירועים גדולים כמו קידושים, בר\בת מצווה וכו'. המחסן המשותף, מכיל כלים, צלחות, כוסות, קערות, סכו"ם, מפות ועוד, כל מה שצריך לאירוע גדול. את המחס"ך מתפעלים חברי הקיבוץ בהתנדבות והציוד מושכר לחברי הקהילה בעלות סמלית.

'מי שטרח'

יום עבודה קהילתי שבמסגרתו מתאספים חברי הקהילה לשיפוץ, תחזוקה או הקמה של פרויקט חדש. ב'מי שטרח' הראשון, חידשנו את כניסת הקיבוץ בצביעה ובניית אדניות פרחים, בנינו תיבות אבדה, לטובת חפצים\בגדים\נעלים שאיבדו את דרכם ובנינו ספסל ו'אבן שתיה' בסלע, בשביל ההיקפי של הקיבוץ. ב'מי שטרח' השני הקמנו שמורת טבע קטנה בשיתוף מועצת בני שמעון. ניקינו את השטח, סימנו שביל הליכה, בנינו ספסל ושילוט עם הסבר על השמורה הצומח והחי שבאזור.

כלי נגישות