שבת בבוקר יום יפה

בשבת בבוקר לדתיים יש אפשרויות למפגש קהילתי, לחילונים אין. בנוקדים החליטו להתמודד עם תחושת חוסר השייכות של החילונים בקהילה, דרך יצירת מפגשים לחילונים בשבת

אצלנו בנוקדים, פעילויות משותפות לדתיים וחילוניים – יש, מקום מפגש לדתיים בשבת בבוקר גם יש (תפילות ילדים, בית כנסת, קידושים ועוד), אבל מפגש קהילתי לחילונים בשבת – אין.

יוצא שחילונים בקהילה מעורבת כמו שלנו, שלא שייכים למפגשים סביב בית הכנסת בשבת, יש הזדמנות למפגש קהילתי רק כשיש דברים משותפים. בשנים האחרונות, הצד החילוני הסתגר יותר ויותר בתוך עצמו, חילונים רבים הרגישו שהם לא חלק מהקהילה.

שישה תושבים, דתיים וחילונים, החליטו לעשות מעשה ולחזק את תחושת השייכות של החילונים בקהילה. הם יזמו ביחד עם רכזת הקהילה נילי זמירי, סדרת מפגשים אלטרנטיביים ומגבשים במקביל למפגשים הדתיים בשבת בבוקר. המפגשים מאפשרים מפגש לחילונים שעד אז נשארו בבית.

סדרת המפגשים מסתמנת כהצלחה מקומית. סביב המפגשים, נוצרה קבוצת איכות ושייכות לאוכלוסייה החילונית והיא מאפשרת למשפחות חילוניות חדשות להיקלט בקלות רבה יותר בקהילה.

משפחות רבות מנוקדים וגם מהסביבה לוקחות חלק פעיל במפגשים ובמגוון הפעילויות – ערב פויקה (שהתחיל לפני שבת ביום שישי ואליו הגיעו גם דתיים בתחילת הערב), טיולים בשבת בבוקר, פיקניקים משותפים, בוקר יצירה להורים וילדים ועוד…

כלי נגישות