מקיפים את נוקדים בירוק

בקהילת נוקדים חיפשו איך להוסיף ירוק בסביבה המדברית. חיפשו ומצאו רעיונות שמשלבים שתילת עצים עם מעורבות קהילתית. חברי הקהילה נילי זמירי (רכזת הקהילה) ותום ניסני משתפים אותנו בשתי יוזמות ירוקות וקהילתיות

'אמץ עץ'

פרוייקט שיוצר טבעת ירוקה מסביב ליישוב ומחבר את התושבים לטבע המקומי ולסביבה, דרך אימוץ משפחתי של חלקות עצים. כל משפחה קיבלה עצים וחלקה לשתילה ולקחה אחריות על הטיפול השוטף בחלקה ובעצים – ניכוש, השקייה והרבה חום ואהבה. 30 משפחות מהישוב כבר לוקחות חלק בפרוייקט ומטפחות לאורך כל השנה את העצים ושומרות על הירוק בעיניים של הקהילה כולה.

'יער מאכל'

דמיינו יער גדול, ירוק, צפוף, פורח, מלבלב ומניב מזון איכותי. יער שמשמש מקום מפגש עם פינות חמד ירוקות ומגוון פעילויות קהילתיות .בטו' בשבט הקרוב, בחרו בנוקדים להפוך את החלום למציאות ולנטוע יער מאכל קהילתי, בתוך שטח היישוב. למשימה נבחרו עצים מניבי פרי ותבלינים כמו : גפן, תאנה, רימון, זיית תמאים, חרובים, תות, אגוז מלך, אגוז פקאן, שייזף סיני וקטלב.

יער מאכל הינה דרך חדשנית לעיצוב והורקת שטחים פתוחים והוא משלב מרחב ירוק, לצד יצירת מרחב קהילתי המספק צרכים אנושיים וקהילתיים.

מחקרים מוכיחים כי שילוב יערות מאכל במרחבים ציבוריים, מוביל לשיפור בביטחון התזונתי של התושבים, מצמצם במידה ניכרת את זיהום האוויר, משקם את המערכת האקולוגית ומאזן תהליכי מדבור ולצד כל אלו – יוצר מרחב חברתי – חינוכי איכותי לקהילה ויכול להוות גם מוקד משיכה תיירותי.

יער המאכל, יקרא על שם אורי אנסבכר ז"ל שהייתה מחוברת בנפשה לטבע.

 

כלי נגישות