מניפים דגל של דיאלוג

הקמת אוהלי הדברות ע"י הקהילות המעורבות שברשת מיתרים

רשת מיתרים המקדמת את החיים המשותפים בישראל יוצאת במיזם "מניפים דגל של דיאלוג" הכולל הפצת חוברת מיוחדת לקראת יום העצמאות המעודדת מפגשים משפחתיים וחברתיים, כרזות, סטיקרים והקמת אוהלי הידברות.

בבית הנשיא מתקיים בימים אלו שיח והידברות בין הפוליטיקאים במטרה להגיע להסכמות ופשרות. אך בצד המהלך הפוליטי, המשבר הנוכחי העיד בפנינו שוב (כמו במשברים קודמים) – שהחברה הישראלית זקוקה להידברות גם במישור האזרחי-ציבורי הרחב. בימים הסוערים שעברו עלינו נדמה היה שלא רק בין הפוליטיקאים משני המחנות נוצרה מערכת יחסים שאין בה אימון או הקשבה, אלא גם בין האזרחים עצמם – ביננו לבין עצמנו.

על כן, בצד הפעילות הפוליטית והקריאה לאחדות במישור הציבורי, אנו מבקשים לקדם את ההידברות בין החלקים השונים של העם. אנו מאמינים בכל ליבנו, ומתוך משקעי העבר שלימדונו זאת – שאין תרופה יותר לשסעים החברתיים מאשר הדיאלוג הכן והפתוח, המכבד והמקשיב. שיח שאינו בהכרח פשוט ונעים, אך מבלי שנלמד לדבר אותו – הרי שרק נעמיק את הפצע הפתוח.

מתוך "חכמת החיים" הזו שנוצרה בקהילות המעורבות מעצם היותן, אך טבעי שבעת הזו הן הן אלו שיובילו את אוהלי ההידברות במרחב המקומי של הקהילה, ויהוו מוקד משיכה ומגדל-אר לשיח עמוק ומפגש פנים אל פנים בין הזהויות השונות במרחב העירוני/האזורי שלהן:

אוהל ההסכמות יוקם ע"י הקהילה המעורבת במרחב העירוני/המועצתי/האזורי שבה הקהילה חיה ופועלת*.

שת"פ – האוהל יוקם בשת"פ עם העיריה/המועצה ובמימונה (בהיבט התשתיות), במידה ולא תהיה לכך היענות ננסה לייצר שתפים נוספים אשר יוכלו לממן את האוהל עצמו . כמובן שחשוב לוגו מיתרים כדי להנכיח את בשורת החיים המשותפים כאופציית חיים אקטואלית ורלוונטית מתמיד.

תשתיות – שאר היבטים תשתתיים: על הקהילה לדאוג שולחנות, כיסאות, שתיה ותו לא….זה הבסיס. מעבר לזה – עפי ההתפתחויות בשטח.

תוכן – באוהל ההסכמות ניתן לקיים פעילויות שונות – חלקן מובנות יותר וחלקן ספונטניות יותר. לדוגמה:

ניתן להזמין שתי דמויות ציבוריות, או שתי דמויות בולטות בקהילה או באזור, המחזיקות בעמדות שונות – ולקיים עימן שיח פתוח בהשתתפות באי האוהל.

ניתן לקיים ערבי שיח לציבור הרחב, באמצעות מארז שיח שהכנו במיתרים לעת הזו, שיח נוער, שיח בתי ספר ועוד.

ניתן לקיים ערבי שירה משותפים, בהתבסס על הרכב מוסיקלי- כקבלת שבת משותפת או באחד מימות החול;

ועוד כהנה וכהנה פעילויות,שבליבן ההתכנסות יחד באוהל להידברות והקשבה.

*מיתרים , תוכל לסייע בליווי הקמת המאהל, חיבור שת"פים, ותתן כלים מקצועיים מובנים לעבודה עם מעגלי השיח בתצורותיהן השונות.

לפרטים נוספים: שלחו הודעת ווטסאפ לרותי דורון

למידע נוסף על המיזם

כלי נגישות