בונים יחד בית ספר דתי-חילוני במשגב

משהו טוב מתבשל באשחר...הועד לחינוך משלב בגליל בשיתוף ובליווי רשת מיתרים פועלים להקמת בית ספר חדש ומשלב תלמידים דתיים וחילונים

ביום חמישי 24 בפברואר (כ"ג אדר א תשפ"ב) יערך מפגש העמקה (בזום) על התפיסה החינוכית והפדגוגית של בית הספר המשלב הנמצא בתהליכי הקמה.

קישור לזום

מה היה במפגש הקודם?

במפגש שנערך בחודש נובמבר 2021 השתתפו כ-100 איש והוא החל בדיאלוג זוגי של סיפורים ומחשבות על חיים בבית משלב – עם איש התקשורת ג'קי לוי ונעם דן, בת זוגו ה"חילונית עד מאוד" (כהגדרתה). שניהם הציגו את היופי והאתגרים כמו גם חשיבות מערכת החינוך המשלבת בין דתיים וחילונים. הם הציבו מראה (משעשעת וכנה) לפחד שמונע מאיתנו להתחבר ולהרוויח את המגוון.

מיד לאחר מכן, התקיים רב-שיח בהשתתפות ד"ר רנית בודאי- היימן, מנכ"לית עמותת מיתרים, אנשי חינוך, הורה שהיה ממייסדי בית הספר המשלב בטבעון ,הורים לתלמידים ובוגרי החינוך המשלב. המשתתפים חלקו מנסיונם ומחוויותיהם מזוויות שונות בבית ספר משלב. במהלך הפאנל, נשאלה ד"ר בודאי-היימן, כיצד אפשר לפתח זהות אישית כשיש לימוד ומפגש בין זהויות שונות בבית הספר והסבירה את תפיסת החינוך המשלב, "זהויות שונות- חינוך אחד. אנחנו לא רוצים לטשטש. בדומה לקשת שיש בה את הצהוב, כתום, אדום, ירוק אנחנו לא רוצים שיצא החום המקושקש של כולם יחד. אנחנו רוצים שאדום ישאר אדום וירוק ישאר ירוק."

בהמשך הערב נסקרו על ידי שאולי כהן, תושב יעד, בעברו מנהל בי"ס משלב וחבר פעיל בועד לחינוך משלב בגליל, תהליך הקמת בית ספר, מה נעשה עד כה ומה הלאה. המשימה שכרגע על הפרק היא רישום טנטטיבי לבית הספר לכיתות א'- ג', זאת על מנת להתניע תהליכים עם מועצת משגב ומשרד החינוך לקראת שנת הלימודים הבאה. הרישום אינו מחייב בשלב הזה, ומטרתו למפות את הרצון שלנו, תושבי משגב, בבית ספר המשלב.

את הערב כיבדה בנוכחותה גם חברת הכנסת ענבר בזק, תושבת יובלים, שמקדמת הצעת חוק להכרה בחינוך המשלב כזרם חינוך רשמי במשרד החינוך נוסף על זרמי החינוך המוכרים- ממלכתי, ממלכתי-דתי וחרדי. בזק, שגדלה בקיבוץ של השומר הצעיר, בת לאב שגדל בבית חרדי וחלק ממשפחה מגוונת בחילונים, דתיים וחרדים, אמרה בערב: "אנחנו חושבים שהסיכויים להעביר את הצעת החוק הם טובים. משמעות של חוק כזה תאפשר הקמת בתי ספר המשלבים חילונים ודתיים יחד. אנחנו נמצאים בתקופה אפלה מבחינת השיח המפלג וזה בדיוק הדרך לשקם את השיח ואת החברה הישראלית ולהתחיל לייצר דיאלוג. האמירה של רנית שכל ילד הוא מיתר וכולם ביחד יוצרים מנגינה נכונה לא רק לבית ספר, היא נכונה לכל מדינת ישראל ולכל העם היהודי. זה צריך להתחיל בגיל צעיר, ככל שילדים בגיל צעיר יחשפו לדעות השונות ולמגוון אני מאמינה שהם יהפכו להיות מבוגרים פתוחים לדעות שונות ואני מאמינה שהממשלה הנוכחית היא הממשלה שנכון להעביר איתה את הצעת החוק הזו."

הצעת החוק צפויה לסייע מאוד לחינוך המשלב, אך הקמת בית הספר במשגב אינה תלויה בו. הועד לחינוך משלב בגליל פועל להקמת בית הספר וכעת שוקדים בועד על מיפוי הצורך למועצה על מנת שתוכל לסייע לקדם את ההקמה מול משרד החינוך, אם אכן נצביע על ביקוש מספק.

מזמינים אתכם להתחבר לבית הספר המשלב בגליל, שיהיה בית לכל מי שמאמין בבחירה חופשית, ביהדות של כולם, ובאחדות. המתווה הקונקרטי לבית הספר יגובש בשיתוף הקהילה שתבחר להיות חלק מבית הספר.

עוד פרטים בעמוד הפייסבוק – הוועד לחינוך משלב בגליל

כלי נגישות