ביה”ס רואה בכבוד האדם ערך מרכזי, ושואף לחנך את התלמידים לסובלנות, פתיחות, מעורבות, הקשבה, ושיח נורמטיבי כבסיס להעצמה אישית וחברתית.
ביה”ס שואף לטפח ולהעצים את זהותו של התלמיד כאדם וכיהודי-ישראלי, מתוך ראיית מגוון מרכיבי הזהות – האישית-ערכית, המקומית-סביבתית, הקהילתית-חברתית והלאומית – כמרכיבים משמעותיים בעיצוב אישיותו של התלמיד.
בי”ס לקח על עצמו לקדם את תפיסת הקיימות ואת החשיבה האקולוגית, ויפעל בחיי היומיום של בי”ס – הן ברמה החינוכית והן ברמה המערכתית על מנת ליישם תפיסה זו.