קפה ניצחון בשוהם

חברי וחברות קפה ניצחון (מועדון שורדי השואה של שוהם) וא.נשי קשת שוהם חוגגים יחד את חגי ישראל

בקהילת קשת שוהם התגבשה לה לפני למעלה משלושה חודשים ועדת התנדבות פעילה ויצירתית, היוזמת ומובילה התנדבות בתוך הקהילה ומחוצה לה (תמיכה סביב לידה, מוות, או מקרי חולי ומצוקה אחרת, לא עלינו). הוועדה חיפשה מיזם חברתי מחוץ לגבולות הקהילה, אותו נוכל ללוות במהלך השנה.

החיפוש אחר אוכלוסיות מיוחדות בשוהם והסביבה הוליד מהר מאוד את החיבור הטבעי למועדון 'קפה ניצחון' – המהווה בית ומועדון חברתי עבור 56 שורדי שואה תושבי שוהם, ומופעל בתמיכת המשרד לשירותים חברתיים והמועצה המקומית.

וכך נולד מיזם 'קפה ניצחון (מועדון שורדי השואה של שוהם) וקשת שוהם חוגגים את החגים', אשר מטרתו ללוות ולתמוך במועדון וחבריו ולשמח את שורדי השואה במועדים שונים לאורך השנה, כמו גם לייצר חיבורים וקשרים בין שורדי השואה בשוהם ובין קהילת הילדים והמבוגרים של קשת שוהם.

במסגרת התכנית השנתית – הורים וילדים לוקחים חלק בפעילות לקראת אחד המועדים במעגל השנה העברי, פעילות המתקיימת בשעות אחה"צ בהובלת אחת מכיתות בית הספר היסודי. כך למשל חג פורים יהיה בהובלת ילדי כיתות א' והוריהם, חג פסח בהובלת כיתות ג' והוריהם, יום העצמאות בהובלת כיתות ד' והוריהם וכן הלאה. ועדת התנדבות מלווה נציגים מובילים בכל כיתה בארגון הפעילות.

בנוסף לעשייה המגוונת, המיזם גם כולל חלק של לימוד, מתוך תפיסה של "לימוד המביא לידי מעשה".

תלמידי כיתות ה'-ו' ישתתפו במפגש מונחה שיכלול הרצאה ושיחה עם ניצול/ת שואה החברים במועדון 'קפה ניצחון' ובעקבותיו יתבקשו לייצר תוצר חוויתי, תיעוד אישי בעקבות המפגש: ציור, שיר, סיפור קצר ועוד. התוצרים יוצגו במועדון "קפה ניצחון" וייתכן שייזכו לפרסום גם במדיה החברתית.

תלמידי כיתות א'-ד' יצפו בהצגה העוסקת בנושא השואה ובעקבותיו יתבקשו ליצור יצירה בהשראתו.

חגיגת ט"ו בשבט שקיימנו לאחרונה עם מועדון 'קפה ניצחון' בזום, כללה הרצאה של חברת קהילה על התפתחות החג. התרגשנו כל כך כשאחת משורדות השואה סיפרה לנו כי השירים שהשמענו הזכירו לה את אמא, אליה היא כה מתגעגעת וכן כששורדת שואה נוספת אמרה בסיום המפגש שהיא נרגשת מאוד מכך שבית הספר של נכדיה מוביל את המיזם הזה, וחתמה במשפט: "זה הניצחון האמיתי שלי".

את התהליך שעברנו יחד בועדת התנדבות אפשר לסכם בציטוט דבריו של ג'ון לנון:

״חלום שאתם חולם לבד
הוא רק חלום.
חלום שאתה חולם יחד
הוא מציאות״.

כלי נגישות